Strona 5 z 32
Re: 125p by yamp
Napisane:
13 paź 2012, o 16:24
przez Pako
gruuubasnie !!! profi zero druciarstwa
Re: 125p by yamp
Napisane:
14 paź 2012, o 21:01
przez ujban
Tu Cię muszę zmartwic, wentylator przed chłodnicą to nienajlepszy pomysł, mój bardzo się grzeje. Fakt ze mam ori chłodnicę ale jednak wentylator nie wyłączał się podczas jazdy w upały i sądzę że wentylator przed chłodnicą to jest jeden w powodów przegrzewania się
Re: 125p by yamp
Napisane:
15 paź 2012, o 16:06
przez yamp
Re: 125p by yamp
Napisane:
15 paź 2012, o 16:50
przez DANGERcorrleone
Dokładnie Kolego wentylator musisz umieścic za chłodnicą ponieważ będzie sie przegrzewał !! Jak nie wierzysz to sam zobaczysz w praktyce ..(nie będzie spełniał swojej funkcji)pozdrawiam
(spróbuj ją troche do przodu przesunąć jeśli sie da .. bo troche tam mało miejsca jest aktualnie aby to przerobic .. .
Re: 125p by yamp
Napisane:
15 paź 2012, o 19:10
przez Lipek
Re: 125p by yamp
Napisane:
15 paź 2012, o 19:56
przez Marcin Ortodox
Jak podłączy wentylator tak by pchał powietrze, a nie wciągał (jak jest normalnie) to raczej nie powinno być problemów.
Re: 125p by yamp
Napisane:
15 paź 2012, o 21:29
przez Lipek
Myślałem, że to oczywiste jest by wentylator dmuchał " na silnik" i nie ma znaczenia czy jest przed czy za chłodnicą.
Re: 125p by yamp
Napisane:
16 paź 2012, o 00:36
przez Marcin Ortodox
Niekoniecznie
Widziałem grzejącego się Fiata po swapie na 1.4 z zamontowanym z przodu wentylatorem który ssał.
Re: 125p by yamp
Napisane:
16 paź 2012, o 08:12
przez ujban
Wentylator mam z poloneza z płaskim silnikiem, na pewno dobrze jest podłączony a grzeje się niemiłosiernie. tu nie chodzi o to jaki to wentylator choć wiadomo że ten który Ty montujesz jest wydajniejszy.
Chodzi bardziej o to ze podczas jazdy wentylator przysłania część chłodnicy łopatkami, wiadomo że nie zasłania całej powierzchni pod wentylatorem ale i tak jest spory ubytek powierzchni chłodzącej.
Wcześniej mając 2.0 dohc wentylator miałem oryginalnie w komorze z tą samą chłodnicą i nigdy silnik się nie przegrzał, stojąc w korku czasami się włączył i to było wszystko
Re: 125p by yamp
Napisane:
16 paź 2012, o 15:10
przez yamp
Nie będę się spierał , pewnie okaże się latem
, jednak zamawiając chłodnicę podałem parametry silnika i wymiary dziury pod chłodnicę jakie potrzebowali ,zapewniali mnie że chłodnica ma 30% zapasu do silnika a wentylator może być zamontowany z dwóch stron , trzeba tylko pamiętać żeby zmienić płaty wentylatora ( można przekręcić ).
Chłodnice są często zasłaniane wentylatorami , zobacz bmw , większość ma wentylator od przodu. Czas pokaże ....
Re: 125p by yamp
Napisane:
16 paź 2012, o 18:20
przez Lakier
Należy zwrócić uwagę w która stronę wentylator będzie dmuchał, w tym wypadku w stronę silnika (zastosowany wentylator jest zbudowany tak, że w zależności jak się go ustawi są ssące lub tłoczące), więc wszystko jest ok.
Z tego co wiem to wentylator od poloneza jest stworzony tylko do ssania powietrza, z tego powodu gdy ktoś go ustawił przed chłodnicą, to nie dziwie się, że się poldek przegrzewał.
Re: 125p by yamp
Napisane:
16 paź 2012, o 19:02
przez Pako
Re: 125p by yamp
Napisane:
18 paź 2012, o 16:40
przez yamp
Re: 125p by yamp
Napisane:
21 paź 2012, o 07:09
przez menzuramenzura
A jak chcesz napędzić prędkościomierz typu termometr sygnałami ze skrzyni/mostu? Stepper motor w środku wbudujesz?
Re: 125p by yamp
Napisane:
21 paź 2012, o 10:00
przez yamp
impulsy z impulsatora ze skrzyni, odpowiedni dzielnik i silnik dc albo servo jeszcze w fazie testów